• Tryb domyślny
  • Kontrast
  • Aa Aa Aa
  • A- A A+
Poradnia Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku
  • START
  • O nas
  • Aktualności
  • Oferta
  • MATERIAŁY
  • DRUKI
  • DOKUMENTY
    • Statut Poradni
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • RODO
    • Raporty o stanie dostępności
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • slider1.jpg
  • slider2.jpg
  • slider3.jpg
  • slider4.jpg
  • slider5.jpg

Witamy na stronie Naszej Poradni

Serdecznie witamy na stronie internetowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku. Znajdziecie tu Państwo informacje na temat naszej działalności wraz z ofertą udzielanej przez nas pomocy. Zapraszamy Państwa do współpracy i kontaktu z Naszym Zespołem. Wspólnie zmierzymy się z państwa problemem i pomożemy w znalezieniu realnych i skutecznych rozwiązań.
Jesteśmy placówką, której celem jest udzielanie dzieciom, młodzieży i rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wspomagamy przedszkola, szkoły i placówki w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Realizujemy zadania profilaktyczne i wspieramy wychowawczą oraz edukacyjną funkcję przedszkoli, szkół i placówek. Jesteśmy grupą osób która w pracy i w codziennym życiu kieruje się szacunkiem do drugiego człowieka, chęcią niesienia mu pomocy oraz rozwojem własnym i naszych podopiecznych. W działaniu stwarzamy atmosferę pełną bezpieczeństwa i zaufania, akceptacji i zrozumienia dla naszych klientów.

Poradnik do pracy w domu dla ucznia ze specyficznymi trudności w uczeniu się (zaburzenia dyslektyczne) i nie tylko- część 7

Opublikowano: 27 maj 2020

Praca na błędach z zeszytów szkolnych

Konieczne jest włączenie do współpracy rodzica bądź innej osoby kontrolującej zeszyty i wyszukującej błędy:

  1. Zaznaczanie w zeszytach błędów poprzez podkreślanie ich ołówkiem. Przy większej wprawie ucznia można wskazywać linijkę tekstu, w której jest błąd, wpisując na marginesie liczbę błędów lub odpowiednią ilość umówionych symboli.
  2. Poprawianie błędów w zeszycie przez ucznia, najlepiej poprzez wykorektorowanie, przekreślenie całego wyrazu i zapisanie go od nowa, od początku do końca w poprawionej formie.
  3. Wpisanie wyrazów w „słupku” do specjalnie do tego celu założonego zeszytu.
  4. Objaśnienie pisowni wyrazów znanymi regułami (podanie wymiany, rodzaju końcówki itp. czy też numeru strony ze słownika ortograficznego, na której znajduje się dany wyraz).
  5. Utworzenie rodzin wyrazowych do omawianych wyrazów.

    Czytaj więcej...

Poradnik do pracy w domu dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (zaburzenia dyslektyczne) i nie tylko - część 6

Opublikowano: 20 maj 2020

Tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni – samodzielna praca starszych uczniów

 

    • Załóż zeszyt do ćwiczeń ortograficznych.
    • Powtórz i utrwal zasady pisowni – wskazana praca blokami ortograficznymi.
    • Na końcu zeszytu załóż „Słowniczek trudnych wyrazów”.
  1. Pisanie z pamięci – co dzień.

    Czytaj więcej...

Poradnik do pracy w domu dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ( zaburzenia dyslektyczne) i nie tylko- część 5

Opublikowano: 13 maj 2020

Katalog pomysłów ułatwiających zapamiętywanie

Szybciej i lepiej zapamiętuję, gdy:

 

  • widzę rysunki i obrazki oraz ich miejsce na stronie,
  • podkreślam ważne zdania w tekście,
  • przepisuję coś lub notuję na marginesie książki,
  • nauczyciel mówi i opowiada,

    Czytaj więcej...

Poradnik do pracy w domu dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ( zaburzenia dyslektyczne) i nie tylko- część 4

Opublikowano: 27 kwiecień 2020

Praktyczne wskazówki dla ucznia z dysleksją, dotyczące czytania lektur

 

  • Dowiedz się od nauczyciela, na co należy zwrócić uwagę podczas czytania lektury.
  • Zapoznaj się z budową książki: przejrzyj materiał do czytania, zwracając uwagę na tytuły rozdziałów,  spis treści, uwagi zapisane na marginesach.
  • Zastanów się, po ile stron należy codziennie czytać, aby zakończyć czytanie książki w terminie. Zapisz tę liczbę w kalendarzu i codziennie przestrzegaj.
  • Przystępuj do czytania, gdy jesteś wypoczęty i w dobrym nastroju. Czytaj dokładnie     i uważnie, zaznaczaj zakładkami miejsca, które są ważne.
  • Podczas czytania rób krótkie przerwy na odpoczynek oczu (np. zamknij oczy na chwilę i pomrugaj nimi, popatrz w dal przez okno na zieleń).
  • Po przeczytaniu fragmentu skontroluj, czy wszystko jest dla ciebie zrozumiałe, czy coś wymaga wyjaśnienia. Jeśli masz wątpliwości, zapytaj rodzica, nauczyciela, przyjaciela lub sięgnij do encyklopedii lub innego opracowania.
  • Rób krótkie streszczenia w myślach lub mówiąc do siebie, bądź zapisuj na arkuszu papieru kluczowe hasła, zdania, imiona, i związane z nimi wydarzenie. Treść możesz notować w formie „mapy myśli”.
  • Po przeczytaniu całego tekstu sprawdź, czy zwróciłeś uwagę na wszystkie aspekty, czy potrafisz o nich opowiedzieć własnymi słowami.

    Czytaj więcej...

Strona 21 z 26

  • start
  • POPRZEDNI
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • NASTĘPNY
  • koniec

Skontaktuj się z nami

LOKALIZACJA
Adres poradni
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Pasłęku
ul. Bankowa 2/2
14-400 Pasłęk
Zadzwoń lub napisz
Zadzwoń lub napisz
tel. 55/248 24 32
fax. 55/248 11 00
poradnia@ppp-paslek.pl
LOKALIZACJA
Poradnia jest czynna
Sekretariat Poradni jest czynny
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 – 15:00

Badania diagnostyczne oraz zajęcia specjalistyczne
dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli
realizowane są na terenie Poradni
w godzinach 8:00 - 18:00
Gdzie jesteśmy?
BIP Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłęku Powiat Elbląski Kuratorium Oświaty w Olsztynie
© 2018 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pasłęku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć na górę