• Tryb domyślny
  • Kontrast
  • Aa Aa Aa
  • A- A A+
Poradnia Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku
  • START
  • O nas
  • Aktualności
  • Oferta
  • MATERIAŁY
  • DRUKI
  • DOKUMENTY
    • Statut Poradni
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • RODO
    • Raporty o stanie dostępności
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • slider1.jpg
  • slider2.jpg
  • slider3.jpg
  • slider4.jpg
  • slider5.jpg

Witamy na stronie Naszej Poradni

Serdecznie witamy na stronie internetowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku. Znajdziecie tu Państwo informacje na temat naszej działalności wraz z ofertą udzielanej przez nas pomocy. Zapraszamy Państwa do współpracy i kontaktu z Naszym Zespołem. Wspólnie zmierzymy się z państwa problemem i pomożemy w znalezieniu realnych i skutecznych rozwiązań.
Jesteśmy placówką, której celem jest udzielanie dzieciom, młodzieży i rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wspomagamy przedszkola, szkoły i placówki w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Realizujemy zadania profilaktyczne i wspieramy wychowawczą oraz edukacyjną funkcję przedszkoli, szkół i placówek. Jesteśmy grupą osób która w pracy i w codziennym życiu kieruje się szacunkiem do drugiego człowieka, chęcią niesienia mu pomocy oraz rozwojem własnym i naszych podopiecznych. W działaniu stwarzamy atmosferę pełną bezpieczeństwa i zaufania, akceptacji i zrozumienia dla naszych klientów.

Poradnik logopedy: praca rodzica z dzieckiem w domu- część II

Opublikowano: 08 kwiecień 2020

Jak stymulować rozwój mowy dziecka?

Rodzice często niepokoją się, gdy ich dwu a czasem nawet czteroletnie dziecko wypowiada tylko pojedyncze słowa, jego zasób słownictwa jest bardzo ubogi, lub wcale jeszcze nie mówi. Warto jednak wiedzieć, że zasób słownictwa biernego, czyli rozumienie rozwija się znacznie wcześniej  niż zasób słownictwa czynnego, czyli mówienie i samemu można stymulować rozwój mowy dziecka przez:

1. Słuchanie, obserwowanie i podążanie za nim

Zachęcamy dziecko do komunikowania się, dostrzegając jego potrzeby. Nie wyręczamy   go w mówieniu i nie staramy się zrozumieć za wszelką cenę jego komunikatów niewerbalnych, niech próbuje przekazać nam wszystko słowami. Nie przerywajmy wypowiedzi dziecka.Gdy podpowiadamy mu słowa, dajmy możliwość wyboru właściwej odpowiedzi. Nasze słownictwo powinno być znane dziecku. Rozmowa powinna być podstawową  formą ćwiczeń.

Czytaj więcej...

Poradnik logopedy: praca rodzica z dzieckiem w domu – część I

Opublikowano: 01 kwiecień 2020

W związku z zaistniałą sytuacją i koniecznością  pozostawania dzieci w domu zachęcamy rodziców do współpracy z logopedą poprzez korzystanie z poradnika logopedycznego i regularnych ćwiczeń w domu.  Dbanie o prawidłową artykulację dziecka nie ogranicza się tylko do granic gabinetu logopedycznego, dlatego tak ważne są ćwiczenia wykonywane w domu. Wystarczy 15 minut dziennie systematycznych ćwiczeń zalecanego przez logopedę materiału, by osiągnąć sukces w prawidłowej wymowie. Dużą rolę w  terapii logopedycznej będzie odgrywał teraz rodzic.


,,Człowiek jest istotą społeczną i do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje możliwości kontaktu z innymi”. Dzieci uczą się mówić, słuchając i obserwując innych ludzi. Mowa daje możliwość wzbogacania i wyrażania przeżyć dziecka. Ograniczenie zdolności komunikowania się z otoczeniem utrudnia zaspokajanie jego potrzeb i rodzi w nim napięcia emocjonalne; może też wytworzyć barierę komunikacyjną, która doprowadzi do zachwiania jego poczucia bezpieczeństwa i zaufania do bliskich. Jeżeli kształtowanie się mowy we wszystkich bądź w niektórych jej aspektach przebiega niezgodnie z normą przewidzianą dla danej grupy wiekowej, mówimy wówczas o opóźnionym rozwoju mowy.

Czytaj więcej...

Wskazówki dla rodziców dzieci leworęcznych

Opublikowano: 08 czerwiec 2020

Kilkadziesiąt lat temu leworęczność dziecka była postrzegana negatywnie ale we współczesnym świecie ten trend uległ zmianie. Obecnie specjaliści nie zastanawiają się nad tym, jak zniechęcić dziecko do używania lewej ręki, ale nad tym, jak skutecznie wesprzeć leworęczne dziecko w  jego rozwoju. Kiedy rodzice zauważą, że ich dziecko jest leworęczne czasem reagują dużym niepokojem. Dziecko leworęczne w żadnym wypadku nie jest gorsze od dziecka praworęcznego. Udowodniono bowiem, że leworęczność podobnie jak praworęczność jest naturalnym przejawem dominacji jednej z półkul mózgowych.

Czytaj więcej...

GOTOWOŚĆ SZKOLNA DZIECKA – CZĘŚĆ 2

Opublikowano: 06 maj 2020

List przyszłego wzorowego ucznia klasy I skierowany do rodziców.

Mamo! Tato!

 

Niedługo zostanę uczniem! Już nie mogę się doczekać! Sporo potrafię, ale wiele jeszcze muszę się nauczyć; pomóżcie mi, proszę, w przygotowaniu się do tego ważnego momentu. Bawcie się ze mną, świadomie wspierając moje umiejętności w zakresie syntezy i analizy słuchowej i wzrokowej, niezbędne w czasie nauki pisania i czytania:

  • szukajmy wyrazów kończących się i zaczynających na daną literę; rozpoznawajmy głosy z otoczenia;
  • wyszukujmy szczegóły, którymi różnią się obrazki;
  • wskazujmy identyczne przedmioty lub te, które nie pasują do pozostałych;
  • kolorujmy razem według kodu lub dorysowujmy w kratkach brakującą połowę rysunku, rozwiązujmy labirynty;
  • układajmy puzzle.

    Czytaj więcej...

Strona 19 z 26

  • start
  • POPRZEDNI
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • NASTĘPNY
  • koniec

Skontaktuj się z nami

LOKALIZACJA
Adres poradni
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Pasłęku
ul. Bankowa 2/2
14-400 Pasłęk
Zadzwoń lub napisz
Zadzwoń lub napisz
tel. 55/248 24 32
fax. 55/248 11 00
poradnia@ppp-paslek.pl
LOKALIZACJA
Poradnia jest czynna
Sekretariat Poradni jest czynny
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 – 15:00

Badania diagnostyczne oraz zajęcia specjalistyczne
dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli
realizowane są na terenie Poradni
w godzinach 8:00 - 18:00
Gdzie jesteśmy?
BIP Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłęku Powiat Elbląski Kuratorium Oświaty w Olsztynie
© 2018 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pasłęku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć na górę