• Tryb domyślny
  • Kontrast
  • Aa Aa Aa
  • A- A A+
Poradnia Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku
  • START
  • O nas
  • Aktualności
  • Oferta
  • MATERIAŁY
  • DRUKI
  • DOKUMENTY
    • Statut Poradni
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • RODO
    • Raporty o stanie dostępności
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
  • slider1.jpg
  • slider2.jpg
  • slider3.jpg
  • slider4.jpg
  • slider5.jpg

Witamy na stronie Naszej Poradni

Serdecznie witamy na stronie internetowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku. Znajdziecie tu Państwo informacje na temat naszej działalności wraz z ofertą udzielanej przez nas pomocy. Zapraszamy Państwa do współpracy i kontaktu z Naszym Zespołem. Wspólnie zmierzymy się z państwa problemem i pomożemy w znalezieniu realnych i skutecznych rozwiązań.
Jesteśmy placówką, której celem jest udzielanie dzieciom, młodzieży i rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wspomagamy przedszkola, szkoły i placówki w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Realizujemy zadania profilaktyczne i wspieramy wychowawczą oraz edukacyjną funkcję przedszkoli, szkół i placówek. Jesteśmy grupą osób która w pracy i w codziennym życiu kieruje się szacunkiem do drugiego człowieka, chęcią niesienia mu pomocy oraz rozwojem własnym i naszych podopiecznych. W działaniu stwarzamy atmosferę pełną bezpieczeństwa i zaufania, akceptacji i zrozumienia dla naszych klientów.

Szkoła dla Rodziców – część IV

Opublikowano: 25 czerwiec 2020

Zachęcanie  do  samodzielności

            Jednym z ważnych celów wychowania dziecka jest pomóc dzieciom stać się niezależnymi ludźmi, którzy będą zdolni do samodzielnego życia. Ważne jest, aby rodzice traktowali swoje dziecko jako osobę jedyną w swoim rodzaju, z własnym temperamentem, uczuciami, pragnieniami, aspiracjami, marzeniami….Starajmy się pozwalać dzieciom na działanie według własnego uznania, na przezwyciężania własnych problemów, pozwólmy im uczyć się na własnych błędach i ponosić konsekwencji. 

Czytaj więcej...

Szkoła dla Rodziców część III

Opublikowano: 22 maj 2020

Uczucia część – 2

            Jeśli chcemy dziecko nauczyć wyrażania uczuć, ich nazywania, rozpoznawania i radzenia sobie z nimi niezbędne są  wiedza, wskazówki i dobre chęci porozumiewania się z dzieckiem. 

Aby pomóc dziecku w  radzeniu  sobie z własnymi uczuciami:

  1. SŁUCHAJ DZIECKA BARDZO UWAŻNIE.
  • Dobre słuchanie wymaga kontaktu wzrokowego z osobą mówiącą. Oznacza to przerwanie swoich zajęć, odłożenie gazety, wyłączenie telewizora.
  • Dobre słuchanie nie zakłada nigdy, że się wie, co druga osoba powie. Jedną z przyczyn zamknięcia się drugiej osoby jest przypisywanie jej czegoś, czego tak naprawdę nie miała na myśli.
  • Dobremu słuchaniu pomaga zadawanie mówiącemu pytań wyjaśniających i powtarzanie innymi słowami tego, co się zrozumiało: Słyszę, że jesteś zaniepokojona jutrzejszym spotkaniem, czy dobrze zrozumiałam?
  • Dobre słuchanie zakłada brak przesadnej reakcji oraz natychmiastowego działania. Lepiej jest zakończyć całą rozmowę, a później, po przemyśleniu, podjąć działanie za zgodą dziecka. Natychmiastowa, impulsywna reakcja sprawia, że dzieci boją się tego, co może się zdarzyć w przyszłości, a to prowadzi do zerwania nici porozumienia.

    Czytaj więcej...

Szkoła dla Rodziców - część III

Opublikowano: 18 maj 2020

Uczucia : część 1

        Dzisiaj chciałabym przedstawić zasady postepowania z dzieckiem w obszarze nauki rozpoznawania uczuć, ich wyrażania i ekspresji oraz radzenia sobie z uczuciami. Uczucia są podstawą rozwoju człowieka, wartościową, istotną częścią ludzkiej natury. Traktowane z należytą troską i szacunkiem mogą stać się podstawą dalszego rozwoju i osiągnięcia dojrzałości. Są moralnie neutralne, są cennym darem oraz wsparciem w naszym życiu. Często nie pozwalamy sobie na  uczucia, emocje, które są dla nas ,,nieprzyjemne''. Nie lubimy ich. Jeżeli jednak nie zaakceptujemy uczuć, nie poznamy tego, co naprawdę czujemy. Pozwalanie sobie na akceptację uczuć to branie odpowiedzialności za działania podjęte pod ich wpływem. Dopuszczanie naszych niewygodnych przeżyć emocjonalnych nie oznacza jednak przyzwolenia na wyładowanie ich na innych osobach.

Czytaj więcej...

Szkoła dla Rodziców i Wychowawców – część II

Opublikowano: 30 kwiecień 2020

Dzisiaj chciałabym przedstawić państwu problem stawiania dzieciom granic.

Czy granice są potrzebne w wychowaniu?

Granice nas określają, informują, co jest mną, a co mną nie jest.

Budują poczucie wartości i odpowiedzialności.

Nie są rzeczą wrodzoną, kształtują się na naszej drodze  życia. Aby dojrzeć do prawdomówności, odpowiedzialności i wolności musimy od dziecka uczyć się wyznaczania i respektowania granic. Wytyczanie granic jest procesem i zaczyna się od najwcześniejszych miesięcy życia dziecka. W ten sposób rodzice socjalizują je, tzn. przygotowują do pełnienia ról i zadań w społeczeństwie.

Czytaj więcej...

Strona 25 z 26

  • start
  • POPRZEDNI
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • NASTĘPNY
  • koniec

Skontaktuj się z nami

LOKALIZACJA
Adres poradni
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Pasłęku
ul. Bankowa 2/2
14-400 Pasłęk
Zadzwoń lub napisz
Zadzwoń lub napisz
tel. 55/248 24 32
fax. 55/248 11 00
poradnia@ppp-paslek.pl
LOKALIZACJA
Poradnia jest czynna
Sekretariat Poradni jest czynny
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 – 15:00

Badania diagnostyczne oraz zajęcia specjalistyczne
dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli
realizowane są na terenie Poradni
w godzinach 8:00 - 18:00
Gdzie jesteśmy?
BIP Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłęku Powiat Elbląski Kuratorium Oświaty w Olsztynie
© 2018 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pasłęku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć na górę