• Tryb domyślny
  • Kontrast
  • Aa Aa Aa
  • A- A A+
Poradnia Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku
  • START
  • O nas
  • Wydarzenia
  • Oferta
  • ORZECZNICTWO
  • DRUKI
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI
  • RODO
  • KONTAKT
  • slider1.jpg
  • slider2.jpg
  • slider3.jpg
  • slider4.jpg
  • slider5.jpg

Witamy na stronie Naszej Poradni

Serdecznie witamy na stronie internetowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Pasłęku. Znajdziecie tu Państwo informacje na temat naszej działalności wraz z ofertą udzielanej przez nas pomocy. Zapraszamy Państwa do współpracy i kontaktu z Naszym Zespołem. Wspólnie zmierzymy się z państwa problemem i pomożemy w znalezieniu realnych i skutecznych rozwiązań.
Jesteśmy placówką, której celem jest udzielanie dzieciom, młodzieży i rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wspomagamy przedszkola, szkoły i placówki w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Realizujemy zadania profilaktyczne i wspieramy wychowawczą oraz edukacyjną funkcję przedszkoli, szkół i placówek. Jesteśmy grupą osób która w pracy i w codziennym życiu kieruje się szacunkiem do drugiego człowieka, chęcią niesienia mu pomocy oraz rozwojem własnym i naszych podopiecznych. W działaniu stwarzamy atmosferę pełną bezpieczeństwa i zaufania, akceptacji i zrozumienia dla naszych klientów.

Poradnik logopedy: praca rodzica z dzieckiem w domu- część 2

Opublikowano: 08 kwiecień 2020

Jak stymulować rozwój mowy dziecka?

Rodzice często niepokoją się, gdy ich dwu a czasem nawet czteroletnie dziecko wypowiada tylko pojedyncze słowa, jego zasób słownictwa jest bardzo ubogi, lub wcale jeszcze nie mówi. Warto jednak wiedzieć, że zasób słownictwa biernego, czyli rozumienie rozwija się znacznie wcześniej  niż zasób słownictwa czynnego, czyli mówienie i samemu można stymulować rozwój mowy dziecka przez:

1. Słuchanie, obserwowanie i podążanie za nim

Zachęcamy dziecko do komunikowania się, dostrzegając jego potrzeby. Nie wyręczamy   go w mówieniu i nie staramy się zrozumieć za wszelką cenę jego komunikatów niewerbalnych, niech próbuje przekazać nam wszystko słowami. Nie przerywajmy wypowiedzi dziecka.Gdy podpowiadamy mu słowa, dajmy możliwość wyboru właściwej odpowiedzi. Nasze słownictwo powinno być znane dziecku. Rozmowa powinna być podstawową  formą ćwiczeń.

Czytaj więcej...

Poradnik do pracy w domu dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (zaburzenia dyslektyczne) i nie tylko- część 2

Opublikowano: 07 kwiecień 2020

Jak dobrze zorganizować miejsce nauki   dziecka?

  1. Wdrażamy porządek i stały rozkład dnia(ta sama pora wstawania, odrabiania lekcji wypoczynku, spania). Dziecku daje to poczucie spokoju i ładu. Jego układ nerwowy ma czas na regenerację.
  2. Planujemy z wyprzedzeniem wszystkie sprawy dodatkowe, w których dziecko będzie uczestniczyć.
  3. Dyskretnie przypominamy dziecku o jego obowiązkach.
  4. Dajemy dziecku czas na odpoczynek po zajęciach szkolnych, lecz odrabianie lekcji powinno zacząć się po niezbyt długiej przerwie.
  5. Stwarzamy dziecku korzystne warunki podczas odrabiania lekcji(ograniczamy silne bodźce, unikamy głośnej muzyki, telewizora, radia, komputera, głośnej rozmowy).
  6. Trzeba ograniczyć dziecku oglądanie telewizji i granie na komputerze. W zamian wskazane jest wyjście na krótki spacer.
  7. Rozbudzamy w dziecku zainteresowania.
  8. Dbamy o prawidłową dietę, bogatą w białko, ryby, owoce morza, unikamy węglowodanów.
  9. Pilnujemy, aby dziecko, przystępując do nauki, nie było głodne ani spragnione.
  10. Uczymy dziecko relaksacji.

    Czytaj więcej...

Jak rozmawiać z dzieckiem w zaistniałej sytuacji(COVID - 19) - część 1

Opublikowano: 06 kwiecień 2020

Dziecko jest wrażliwe na stany emocjonalne dorosłego i to niezależnie od tego, ile ma lat. Obserwuje jak dorosły radzi sobie z obecną sytuacją, nawet jeżeli jej nie komentuje. Dlatego warto, aby to rodzic zainicjował rozmowę.

Jak rozmawiać dzieckiem w zaistniałej sytuacji?

- Należy uwzględnić wiek dziecka, tzn. dostosować treść oraz formę przekazu adekwatnie do wieku.

- Należy uwzględnić to, jak do tej pory rozmawialiśmy z dzieckiem:

* Czy do tej pory rozmawialiśmy o emocjach? Jeżeli tak to świetnie. Jeżeli nie, to musimy zacząć od podstaw związanych z emocjami, czyli od tego, jak je rozpoznawać, nazywać i wyrażać, a dopiero później porozmawiać o tym, jak to jest z tymi naszymi emocjami teraz.

Czytaj więcej...

RODZICE….

Opublikowano: 03 kwiecień 2020

W dzisiejszym tak trudnym czasie KWARANTANNY DOMOWEJ do rangi problemu urasta pytanie: Jak zająć się dziećmi w domu, żeby się nie nudziły? Jak się z nimi bawić ?

Oto kilka wskazówek dla rodziców:

            Najważniejsze to zapewnić dzieciom czas na porządne wyspanie się i odpoczynek.  Wypoczęty organizm jest mniej podatny na infekcje i lepiej funkcjonuje.

  • Potrzebna będzie także dobra organizacja czasu, regularne czynności o ustalonych godzinach .
  • Spokój rodziców jest ważny dla zapewnienia poczucia bezpieczeństwa dzieci. Ważne, aby rozmawiać z dziećmi w adekwatny sposób o istniejącej sytuacji.
  • Aby nie wzbudzać lęku , należy wyjaśnić dziecku, co  robić, by uchronić się przed wirusem.

    Czytaj więcej...

Strona 16 z 20

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Następny artykuł
  • koniec

Skontaktuj się z nami

LOKALIZACJA
Adres poradni
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Pasłęku
ul. Bankowa 2/2
14-400 Pasłęk
Zadzwoń lub napisz
Zadzwoń lub napisz
tel. 55/248 24 32
fax. 55/248 11 00
ppp-paslek1@wp.pl
LOKALIZACJA
Poradnia jest czynna
Sekretariat Poradni jest czynny
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 – 15:00.

Badania diagnostyczne oraz zajęcia specjalistyczne
dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli
realizowane są na terenie Poradni
w godzinach 8:00 - 18:00.
Gdzie jesteśmy?

BIP Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłęku Powiat Elbląski Kuratorium Oświaty w Olsztynie
© 2018 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pasłęku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć na górę