OGŁOSZENIE
Fundacja ADRA, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom społecznym, w tym lęku wywołanego pandemią wirusa COVID-19, uruchamia grupy wsparcia online prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów.
Spotkania grup wsparcia odbywać się będą online i wymagają jedynie komputera i dostępu do Internetu. Udział w nich jest bezpłatny.
Co zrobić, aby dołączyć do grupy wsparcia „Równoważnia”?
- wejść na stronę www.adra.pl/kryzys
- wypełnić krótki formularz
- poczekać na kontakt ze strony Fundacji.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców – część I
Chciałabym państwu zaprezentować główne tezy programu Szkoły dla Rodziców i Wychowawców, który był realizowany w naszej Poradni (kilka edycji). Z powodu zaistniałej sytuacji zagrożenia koronawirusem zajęcia nie mogą się obywać w tradycyjnej formie, więc spróbuję zachęcić Państwa do przyswojenia sobie pewnych zagadnień związanych z tym programem. Dzisiaj zaprezentuję ogólne cele i opis programu, w następnych artykułach spróbuję przybliżyć państwu poszczególne tematy z części pierwszej. Program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców jest kierowany do rodziców i wychowawców oraz profesjonalistów, którzy pracują z rodzicami i chcą przeciwdziałać zachowaniom problemowym dzieci i młodzieży.
Program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców opiera się na teorii systemowego ujęcia rodziny i podstawach psychologii komunikacji interpersonalnej. System rodziny charakteryzuje się ważną cechą - cyrkularnością, która oznacza, że relacje międzyludzkie nie są jednostronne, a zachowanie jednej osoby może mieć wpływ na cały rodzinny układ.
Poradnik logopedy: praca z dzieckiem w domu- część III
Rozwój mowy dziecka jest zależny od rozwoju ogólnego. W stymulowaniu prawidłowego rozwoju dzieci niezbędne jest oddziaływanie nie tylko na mowę, ale również na powiązane z nią zmysły: słuchu i wzroku, na małą motorykę i koordynację ruchową.
Proponujemy Państwu ćwiczenia z zakresu Integracji Sensorycznej mających wpływ na prawidłowy rozwój artykulacji.
Przykładowe ćwiczenia regulujące prawidłowy oddech i poprawną pracę mięśni brzusznych:
- dmuchanie w elastyczne szarfy,
- podpory na piłce z uszami w leżeniu przodem,
- zeskakiwanie z wysokości,
- podskoki na trampolinie,
- gra w klasy na dywanie, macie,
- przemieszczanie się przez otwory, dziury typu miękki worek.
Poradnik do pracy w domu dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (zaburzenia dyslektyczne) i nie tylko- część 3
Koncentracja uwagi ucznia na zadaniu
Jak się skoncentrować?
- Podzielić materiał na partie: pracujemy ok. 0,5 godziny, krótka przerwa (2-3 minuty) i znowu praca.
- Uatrakcyjniamy metody uczenia (podkreślamy, zaznaczamy, głośno powtarzamy).
- Mobilizuje nas bliski koniec, po nauczeniu się fragmentu zrobię sobie przerwę.
- Zaczynamy odrabianie lekcji od przedmiotów, zadań trudniejszych.
- Zmieniamy przedmioty do nauki.
- Nagradzamy siebie za pracę np. przerwa na przekąskę, rozmowa z kolegą, koleżanką, odsłuchanie ulubionego utworu muzycznego, piosenki.
Strona 14 z 20