SPOTKANIA Z TWÓRCZYMI PASŁĘCZANAMI
W ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym Poradnia prezentuje efekty twórczej pracy Pani Danuty Mickiewicz. Wyjątkowa wrażliwość oraz umiejętność obserwacji przyrody pozwoliły Pani Danucie zatrzymać w obiektywie aparatu przepiękne momenty z życia przyrody. To, co widzimy na prezentowanych zdjęciach możemy zaobserwować w najbliższym otoczeniu. Potrzebujemy do tego jednak chwili zatrzymania w czasie i spokoju. Może obecna sytuacja umożliwi nam inne spojrzenie na codzienność. Zachęcając do relaksacji i wgłębienia się w to co w nas i wokół nas piękne, co tworzy nasz dobrostan pokazujemy kilka z fotografii wykonanych przez Panią Danutę.
Dzień Dziecka
WSZYSTKIM DZIECIOM
DUŻYM I MAŁYM
SKŁADAMY W DZISIEJSZYM DNIU
SERDECZNE ŻYCZENIA
WIELU SŁODKICH CHWIL
I SPEŁNIENIA MARZEŃ
PRACOWNICY PORADNI
PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ W PASŁĘKU
SPOTKANIE Z TWÓRCZYMI PEDAGOGAMI - CZ.II
W ramach współpracy Poradni z naszym środowiskiem pedagogicznym przedstawimy Państwu twórcze podejście do rozwiązania problemów w erze koronawirusa. Osobą o wielkiej energii jest Pani Beata Ziębicka – pedagog pracujący w Szkole Podstawowej nr 2 w Pasłęku. Oto Jej pomysły na współpracę z dziećmi i młodzieżą w warunkach pracy zdalnej. Po opisaniu swoich działań Pani Beata napisała: „ Może komuś to się przyda”. Z taką nadzieją udostępniamy Państwu Jej pomysły. Twórcze podejście do tematu polega na cotygodniowych challengach, każdy pod innym hasłem:
1) COŚ Z NICZEGO! Uruchom swoją kreatywność, szalej wyobraźnią, daj się ponieść skrzydłom fantazji... zbierz rzeczy które masz w domu, które pozornie do niczego nie są potrzebne, czyli NIC, wyczaruj z nich COŚ przedstaw to w formie pracy plastycznej, formy przestrzennej, konstrukcji... (wykorzystaj papier, butelki, nakrętki, patyczki, pudełka....). Zrób zdjęcie swojej pracy (technika i forma pracy dowolna - ważne żeby wykonując pracę nie wychodzić z domu po materiały potrzebne do jej wykonania). Prześlij zdjęcie pracy. Zdjęcia opublikowane na szkolnej stronie internetowej oraz szkolnym FB.
Poradnik do pracy w domu dla ucznia ze specyficznymi trudności w uczeniu się (zaburzenia dyslektyczne) i nie tylko- część 7
Praca na błędach z zeszytów szkolnych
Konieczne jest włączenie do współpracy rodzica bądź innej osoby kontrolującej zeszyty i wyszukującej błędy:
- Zaznaczanie w zeszytach błędów poprzez podkreślanie ich ołówkiem. Przy większej wprawie ucznia można wskazywać linijkę tekstu, w której jest błąd, wpisując na marginesie liczbę błędów lub odpowiednią ilość umówionych symboli.
- Poprawianie błędów w zeszycie przez ucznia, najlepiej poprzez wykorektorowanie, przekreślenie całego wyrazu i zapisanie go od nowa, od początku do końca w poprawionej formie.
- Wpisanie wyrazów w „słupku” do specjalnie do tego celu założonego zeszytu.
- Objaśnienie pisowni wyrazów znanymi regułami (podanie wymiany, rodzaju końcówki itp. czy też numeru strony ze słownika ortograficznego, na której znajduje się dany wyraz).
- Utworzenie rodzin wyrazowych do omawianych wyrazów.
Strona 7 z 20