Wydarzenia

DRODZY MATURZYŚCI

W DNIACH SZCZEGÓLNYCH DLA WAS, W DNIACH, W KTÓRYCH MIERZYCIE SIĘ Z EGZAMINEM DOJRZAŁOŚCI.

ŻYCZYMY WAM POŁAMANIA PIÓR I POMYŚLNOŚCI, OBY WYNIKI, KTÓRE OSIĄGNIECIE DAŁY WAM MOŻLIWOŚĆ REALIZACJI ŻYCIOWYCH PLANÓW.

PRACOWNICY PORADNI PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ W PASŁĘKU

 

POWODZENIA NA MATURZE !

Czas pandemii umożliwia zrealizowanie zadań , na które brakuje nam czasu, gdy pracujemy w codziennym trybie. Pani Leonora Ewa Żukowska, pedagog ze Szkoły Podstawowej Nr 1 w Pasłęku, której działania prezentowaliśmy kilka dni temu obecnie dzieli się z Państwem swoim  nowym pomysłem. Prezentujemy projekt Pani Ewy.

„Styropian z opakowania stał  się inspiracją, żeby zrobić z niego mini teatrzyk...
W szkole prowadzę zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. To będzie pomoc dydaktyczna. Dzieciaki będą mogły doskonalić swoje umiejętności opowiadania, wyrażania emocji a także rozwijać własną kreatywność. Teatrzyk jest "rozwojowy". Od naszej kreatywności zależy jaką bajkę chcemy opowiedzieć i jakie elementy trzeba dorobić. Na dobry początek ...bajka o Czerwonym Kapturku i o rybaku i złotej rybce”. 

kkstr

 

Wsparcie psychologiczne maturzystów

 

Dyżury telefoniczne psychologów w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłęku

tel. (55) 248-24-32


04.06.2020 r. (czwartek) – 1400-1500,

05.06.2020 r. (piątek) – 1400-1500,

08.06.2020 r. (poniedziałek) – 1400-1500,

09.06.2020 r. (wtorek) – 1400-1500.

 

 

Dlaczego dziecko nie wymawia głoski"r"?

1. Zbyt krótkie wędzidełko podjęzykowe (a brak tej głoski może być wskazaniem do podcięcia);
2. Nieprawidłowa budowa języka: krótki, gruby lub zbyt duży;
3. Nieprawidłowe napięcie języka (wzmożone lub osłabione);
4. Zbyt wczesne próby wymówienia r, gdy język nie jest jeszcze dostatecznie usprawniony;
5. Niska sprawność języka – brak pionizacji, mała ruchomość koniuszka języka;
6. Nieprawidłowy wzorzec wymowy najbliższego otoczenia;