Wydarzenia

W ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym Poradnia prezentuje efekty twórczej pracy  Pani Danuty Mickiewicz. Wyjątkowa wrażliwość oraz umiejętność obserwacji przyrody pozwoliły Pani Danucie zatrzymać w obiektywie aparatu przepiękne momenty z życia przyrody. To, co widzimy na prezentowanych zdjęciach możemy zaobserwować w najbliższym otoczeniu. Potrzebujemy do tego jednak chwili zatrzymania w czasie i spokoju. Może obecna sytuacja umożliwi nam inne spojrzenie na codzienność. Zachęcając do relaksacji i wgłębienia się w to co w nas i wokół nas piękne, co tworzy nasz dobrostan pokazujemy kilka z fotografii wykonanych przez Panią Danutę.

Pani Danuto gratulujemy wrażliwości. Dziękujemy za to, że zechciała Pani podzielić się z nami swoim spojrzeniem na piękno i naturę.

Pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pasłęku

 1a

 2a

3a

dzien dziecka

 

WSZYSTKIM DZIECIOM

DUŻYM I  MAŁYM

SKŁADAMY W DZISIEJSZYM DNIU

SERDECZNE ŻYCZENIA

WIELU SŁODKICH CHWIL

I SPEŁNIENIA MARZEŃ

 

 

PRACOWNICY PORADNI

PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ W PASŁĘKU

W ramach współpracy Poradni z naszym środowiskiem pedagogicznym przedstawimy Państwu twórcze podejście do rozwiązania problemów w erze koronawirusa. Osobą o wielkiej energii jest Pani Beata Ziębicka – pedagog pracujący w Szkole Podstawowej nr 2 w Pasłęku. Oto Jej pomysły na współpracę z dziećmi i młodzieżą w warunkach pracy zdalnej. Po opisaniu swoich działań Pani Beata napisała: „ Może komuś to się przyda”. Z taką nadzieją udostępniamy Państwu Jej pomysły. Twórcze podejście do tematu polega na cotygodniowych challengach, każdy pod innym hasłem:

1) COŚ Z NICZEGO! Uruchom swoją kreatywność, szalej wyobraźnią, daj się ponieść skrzydłom fantazji... zbierz rzeczy które masz w domu, które pozornie do niczego nie są potrzebne, czyli NIC, wyczaruj z nich COŚ przedstaw to w formie pracy plastycznej, formy przestrzennej, konstrukcji... (wykorzystaj papier, butelki, nakrętki, patyczki, pudełka....). Zrób zdjęcie swojej pracy (technika i forma pracy dowolna - ważne żeby wykonując pracę nie wychodzić z domu po materiały potrzebne do jej wykonania). Prześlij zdjęcie pracy. Zdjęcia opublikowane na szkolnej stronie internetowej oraz szkolnym FB. 

2) Na nadchodzący tydzień proponujemy nowy challenge. Czas trwania wyzwania od ... do ....  Ten tydzień będzie odbywał się pod hasłem HOME MEM. Co to oznacza? Zrób zdjęcie tego co robisz w domu w czasie wolnym. Dodaj do niego śmieszny opis, umieść go na zdjęciu lub jako opis pod zdjęciem. Możesz dodać ramkę, śmieszny akcent. W ten sposób stwórz MEMA pokazującego jedną ze swoich codziennych czynności. Może to być coś co robisz, co widzisz, co Cię bawi, co interesuje... Ogranicza Was tylko wyobraźnia i kreatywność a tych Wam nie brakuje, co pokazaliście przy poprzednim wyzwaniu. Prześlij zdjęcie pracy. 

3) Na ten tydzień proponujemy nowy challenge. Czas trwania wyzwania ……….. do ………… (czyli od piątku do piątku). Ruch, który w życiu jest nam niezbędny w czasie kwarantanny został ograniczony, dlatego warto wspomóc organizm pożywnymi i zdrowymi posiłkami. Co to jest TURBO KANAPKA??? Kanapka, na widok której pojawia się uśmiech i pewność, że po jej zjedzeniu pozytywna energia Cię nie opuści! Czy jadasz kolorowe kanapki? Czy chcesz pokazać je w wersji wystrzałowej? Jeśli tak, to prześlij zdjęcie

4)Na ten tydzień proponujemy nowy challenge "Mam Moc". Czas trwania wyzwania …….. do  (czyli od piątku do piątku). Co sprawia, że jesteś bohaterem/bohaterką w swoim domu? Jakie masz supermoce? Przygotowujesz posiłki dla całej rodziny? Może dzwonisz do babci i pytasz co u niej? Odrabiasz lekcję codziennie? Sprzątasz pokój? Masz jakiś talent? Pasję? Podziel się z nami swoją SUPERMOCĄ!!! Narysuj siebie i przedstaw na rysunku swoją bohaterską postawę! Opisz na obrazku co robisz, tak byśmy wiedzieli dlaczego jesteś wyjątkowy/wyjątkowa. Nie ograniczaj się i bądź kreatywny/kreatywna:) Nadsyłajcie zdjęcia swoich prac

5) Nowy tydzień i nowy challenge.  Weź kartkę, napisz na niej pozdrowienia, swoje motto, kilka słów które chcesz przekazać innym (kolegom z klasy, nauczycielom, pracownikom...). Dopisz na kartce #teskniezaszkola i zrób sobie zdjęcie ze swoją pracą (zdjęcie w poziomie, tak, żeby było Cię na nim widać). Czas trwania wyzwania...do ... . Prześlij zdjęcie. Pamiętaj, aby podpisać pracę! Zarażaj nas swoim optymizmem i dziel się pozytywną energią!!! Działaj!

Wszystkie challenge trwały tydzień, podane były terminy nadsyłania prac, najczęściej na służbowe maile lub na szkolny messenger. Dodatkowo dzieciaki otrzymywały punkty z zachowania za udział w akcji.

 „Śpiewaj na zdrowie”

  •    chętne osoby mogą zaśpiewać piosenkę, nagrać się, wysłać nagranie do nauczyciela muzyki
  •    można śpiewać solo, z rodziną, bliskimi... jak tylko chcecie
  •    najlepsze nagrania zostaną nagrodzone na etapie szkolnym (lista zwycięzców będzie opublikowana na stronie internetowej szkoły, nagrody będzie można odebrać w szkole w określonym terminie)

Promocja aktywności fizycznej „Aktywna Dwójka Pasłęk” (to akurat moja ale na Endomondo można założyć dowolna rywalizację)

  •     należy zainstalować darmową aplikację Endomondo w swoim telefonie
  •     dołączyć do rywalizacji Aktywna Dwójka Pasłęk Rowery lub Aktywna Dwójka Pasłęk Bieganie/Chodzenie (można też wziąć udział w obydwu rywalizacjach)
  •     rejestrować swoją aktywność fizyczną (bieganie, chodzenie, jazdę na rowerze)
  •     najlepsi uczniowie w poszczególnych dyscyplinach na poszczególnych poziomach klasowych otrzymają nagrody

 „List w butelce”

  •     zadaniem uczestnika konkursu jest napisanie listu do wybranej osoby
  •    w liście można zawrzeć: informacje o aktualnej sytuacji, swoje sposoby na radzenie sobie z nią, słowa wsparcia, pomysły na czas wolny.... uczestnika ogranicza jedynie jego wyobraźnia
  •     list należy włożyć do butelki, słoika... można ozdobić list i opakowanie
  •     wszystkie listy zostaną zakopane w pobliżu szkoły
  •     autorzy listów otrzymają nagrody (w tym roku losowo wybranych 10 osób)
  •     treść listów zostanie odczytana za rok czyli 1.06.2021
  •     autorzy najciekawszych listów otrzymają nagrody 1.06.2021

List do dzieci:

Jesteśmy w wyjątkowym czasie. Wiemy że wielu z was boi się sytuacji w której się wszyscy znaleźliśmy - to zrozumiałe. Każdy z nas przeżywa to na swój sposób, wielu z nas się boi. Często ukrywamy swój lęk pod maską sztucznej wesołości albo przeciwnie - agresji. Dorośli, często zmęczeni i zapracowani. Nie zawsze rozmawiają z dziećmi o strachu, dorośli też się boją. Rodzice martwią się o to co będzie, jak będzie Wasza przyszłość, jak potoczy się najbliższy czas. Rozmowy o emocjach są bardzo ważne, pomagają przetrwać trudne chwile.
To, co się teraz dzieje jest czymś nowym i nieznanym, ale nie jest to sytuacja bez wyjścia. My się uporamy z koronawirusem. Oczywiście, to trochę potrwa, ale naprawdę wszystko będzie dobrze. Jeżeli stosujesz się do wytycznych - myjesz często ręce, siedzisz w domu i zachowujesz środki ostrożności, to naprawdę nic Ci nie grozi.
Pamiętaj, że nie jesteś sam(a). Jesteśmy w tym RAZEM. Zawsze możesz liczyć na nasze wsparcie, poradę i dobre słowo. Nadmierny stres obniża naszą odporność i pozostawia uszczerbek na zdrowiu psychicznym, dlatego nie warto się stresować. Gdy złapie Cię chandra (stan przygnębienia), zawsze możesz do mnie napisać lub zadzwonić do wychowawcy, ulubionego nauczyciela, pedagoga, psychologa. Każdego z nas znajdziesz w Librusie, wielu znajdziesz na FB, Messenger czy WhatsApp. Chętnie Cię wysłuchamy, wytłumaczymy wątpliwości, rozwiejemy czarne chmury.

Naprawdę, wszystko będzie OK!

Wasi Nauczyciele

https://www.canva.com/design/DAD4eu5Tl-4/-ePLPLOUtHvA6iamE-7Y1Q/view?utm_content=DAD4eu5Tl-4&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=viewer&fbclid=IwAR3uHDHQXJq_Vo17j8tRA2LrQxi_EuXzNS5NDrDLL6cJrZqtMozf51SxeCs   

List do rodziców i uczniów z przydatnymi linkami

Drodzy Rodzice i Uczniowie!
W tym trudnym i nerwowym dla nas czasie oprócz organizacji własnej pracy, pracy szkolnej, codziennych obowiązków domowych oraz wszechogarniających negatywnych wiadomości z kraju i ze świata, bardzo ważną rzeczą jest odpoczynek, regeneracja i odstresowanie się. Dlatego tak ważne jest zagospodarowanie w ciągu dnia chociaż chwili dla siebie.
W związku z tym przesyłam linki zawierające codzienną dawką ruchu i rozrywki bez wychodzenia z domu.
To tylko niektóre pomysły on-line, które mam nadzieję pomogą ułatwić i uprzyjemnić nam ograniczenia i zakazy. 

1.Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS, w którym omawiane są różne zagadnienia psychologiczne. Do wyboru, do koloru zagadnień, które mogą być dla Państwa interesujące i rozwijające . https://www.swps.pl/strefa-psyche

2.Kamerka na żywo z Tsavo National Park w Kenii, obserwacja z poziomu komputera różnych gatunków zwierząt, w tym słoni, żyraf, bawołów, zebr, lampartów żyjących na sawannie bez wychodzenia z domu- https://www.skylinewebcams.com/

3.Relaksacja:

4. Filmy - opcje płatne i bezpłatne

  • Źródła, w których są dostępne filmy z legalnej kultury, płatne oraz bezpłatne strony z filmami https://legalnakultura.pl/pl/legalne-zrodla/filmy?page=3
  • Netflix - płatny portal z filmami, serialami oraz dokumentami. Osobiście polecam: obejrzenie serii Atypowy (serial o nastolatku cierpiącym na autyzm - wiele śmiesznych, wzruszających chwil z dorastania głównego bohatera Sama), filmu „Nazywam się Khan” (o człowieku z zespołem Aspergera, który koniecznie chciał powiedzieć coś prezydentowi)
  • Rzeczy na poprawę humoru czyli dawka kabaretu https://www.youtube.com/results?search_query=kabarety

5.Sport(treningi dla mniej i bardziej zaawansowanych)

6. Książki oraz audiobooki do czytania i słuchaniaza darmo

7. Wirtualne zwiedzanie muzeów- za darmo, bez wychodzenia z domu

10 światowych muzeów na świecie, które oferują wirtualne zwiedzanie. Niestety, strony zazwyczaj nie posiadają polskiej wersji językowej, ale można nacieszyć oko-https://www.vogue.pl/a/galerie-i-muzea-ktore-mozesz-zwiedzic-online

8. Wirtualne teatry- dla wielbicieli sztuki

9. Zakupy? Pamiętajmy wszyscy- postąpmy rozsądnie i odpowiedzialnie – w myśl akcji #zostańwdomu. Niektóre zakupy naprawdę można załatwić nie wychodząc z domu i nie narażając ani siebie ani swoich bliskich..

I na koniec chociaż to niemniej ważne- Dbajmy o naszych seniorów! W tych trudnych chwilach jesteśmy im naprawdę potrzebni.

Kończąc życzę wszystkim dużo zdrowia. Proszę pamiętać że jestem do Waszej dyspozycji. W razie potrzeby proszę o kontakt przez Librusa, mail (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) lub telefon.

Pozdrawiam -  Beata Ziębicka, pedagog szkolny SP Nr 2 w Pasłęku.

Pani Beato, gratulujemy !!!!
Nie można się z Panią nudzić. A jak dołożymy do tego kreatywność dzieci i młodzieży otrzymamy wulkan dobrej energii. Dziękujemy za podzielenie się Pani warsztatem pracy.

Pozdrawiamy serdecznie.

Pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pasłęku.

Praca na błędach z zeszytów szkolnych

Konieczne jest włączenie do współpracy rodzica bądź innej osoby kontrolującej zeszyty i wyszukującej błędy:

  1. Zaznaczanie w zeszytach błędów poprzez podkreślanie ich ołówkiem. Przy większej wprawie ucznia można wskazywać linijkę tekstu, w której jest błąd, wpisując na marginesie liczbę błędów lub odpowiednią ilość umówionych symboli.
  2. Poprawianie błędów w zeszycie przez ucznia, najlepiej poprzez wykorektorowanie, przekreślenie całego wyrazu i zapisanie go od nowa, od początku do końca w poprawionej formie.
  3. Wpisanie wyrazów w „słupku” do specjalnie do tego celu założonego zeszytu.
  4. Objaśnienie pisowni wyrazów znanymi regułami (podanie wymiany, rodzaju końcówki itp. czy też numeru strony ze słownika ortograficznego, na której znajduje się dany wyraz).
  5. Utworzenie rodzin wyrazowych do omawianych wyrazów.
  6. Ułożenie zdań z wyrazami, w których były błędy – mogą to być luźne zdania bądź nieco trudniejsza forma – zdania powiązane, tworzące sensowny tekst.
  7. Przepisanie tych zdań na drugi dzień, dokonanie korekty ewentualnych błędów poprzez kilkakrotne porównanie ze wzorem.
  8. Pisanie tych samych zdań z pamięci następnego dnia (po wcześniejszym przeczytaniu zdania i przyjrzeniu się występującym trudnościom w zapisie).
  9. Kolejnego dnia napisanie tych zdań ze słuchu (może być z komentowaniem, odpowiednią modulacją głosu lub nie).
  10. Pozytywne wzmocnienie osiągnięć i podjętego wysiłku, dokonanie oceny/samooceny.

Pozytywne reakcje rodziców na trudności ich dyslektycznych dzieci

  • Zaakceptować fakt wystąpienia dysleksji u dziecka.
  • Gdy pojawią się kłopoty nie dramatyzować.
  • Zachować spokój i panować nad emocjami, nie wpadać w gniew, gdy dziecko nas irytuje.
  • Należy skupić się na mocnych stronach dziecka( np. rysowanie, gra w piłkę), a nie na słabościach.
  • Wierzyć w zdolności dziecka.
  • Nagradzać dziecko za małe i większe sukcesy.
  • Budować dialog z dzieckiem.
  • Zachęcać dziecko do działania i motywować.
  • Słuchać dziecka, gdy chce nam coś opowiedzieć, zachęcać je do inicjowania rozmowy.
  • Codziennie znaleźć czas dla dziecka i poświęcić go tylko jemu, liczy się jakość czasu spędzonego z dzieckiem.
  • Unikać ciągłej kontroli nad dzieckiem – samo musi się nauczyć dokonywać wyborów.
  • Nie wyśmiewać się z dziecka (unikać lekceważenia jego problemów).